sobota, 11 czerwca 2011

Barwniki Jacquard

Jacquard to firma amerykańska, produkująca farby i barwniki do najróżniejszych materiałów - szkła, tkanin, ceramiki i czego tylko dusza zapragnie. Link do ich strony znajduje się tutaj . Mnie z przyczyn oczywistych zainteresowały barwniki do wełny, jedwabiu i innych naturalnych włókien. Kupiłam dwa rodzaje, ale na razie farbuje tylko jednymi - Acid Dyes .

Mam ich na razie kilkanaście, ilość wystarczająca do uzyskania większości pożądanych barw. Farbować można na różne sposoby - w pralece, w mikrofali, w garnku z woda lub w parowniku. Ja preferuję tę ostatnią metodę.

Farby są w formie proszku, który miesza się z wodą i octem i tym roztworem barwi się włókna, choć niektórzy posypują bulgoczącą w garze wełne farbą prosto z pudełka - szczerze przyznam, że nie próbowałam i miałabym trochę stracha. Potem trzeba wełenkę ugotować, względnie uparować, wypłukać, wysuszyć i mamy gotową farbowankę, taką na przykład jak ta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz